Pages

Wednesday, July 21, 2010

...brek kereta ada 3...

yaa...bagitahu saya brek kereta ada berapa??
ada 3!!!
bagus...
hand brek,brek kat kaki dgn...
brek mulut haha...
dah kereta tu tengah berjalan,pergi jerit "BERHENTI!!berhenti la kereta!!tolong la berhenti!"
so agak-agak kereta tu berhenti ke tidak??
berhenti
lepas langgar pokok-pokok ataupun apa-apa objek yang sewaktu dengannya....

~yang saya tahu brek kereta ada 2 je...tak tahu la pulak kalau ada kereta jenis 3 brek...

Sunday, July 18, 2010

...abahku kata tidak...

Sekarang ni musim durian.tapi saya tak nampak pun mane-mane durian kat tepi jalan.selalunya ade je orang jual-jual durian kat tepi jalan selonggok 5 ringgit.agaknya semua penjual durian dah upgrade gerai diorang kot.dah tak men dah jual tepi jalan.jual kat pasar tani je...

sambal tempoyak.
abahku makan dengan muke tak bersalah
muke bahagia je makan sambal tu
"cube k.long rase sikit sambal tempoyak tu"ummi suruh rase.bukan tak nak rase tapi memang tak makan sambal...
"tak pedas ke??"ni ayat orang yang takut makan pedas
"huh tak pedas langsung"abahku menjawab
"ok.orang ambik sikit"
lalu kuambil sambal tempoyak tu.tak banyak pun.secuit je.lepas tu gaul dengan nasi.kemudian...
"abah kata tak pedas!!"rase macam nak telefon bomba je time ni.nak cari pili bomba rasa macam tak cukup je air dari pili tu nak hilangkan rase pedas ni...
"abah memang la kata tak pedas"ummiku menjawab..
rasa macam nak menangis tersedu sedu je time tu.pedas kot!!!

oh,rasa macam muka dah merah macam colour pencil luna warne merah tahan pedas punye pasal....
abahku kata tidak pedas,tapi orang rasa pedasnya tahap maksima yang melampau.18 tahun keatas sahaja dibenarkan makan ni.tapi,1 perkara yang tidak boleh dinafikan:SANGAT SEDAP :)

tengok gambar pun dah boleh bau...pergh....

Wednesday, July 14, 2010

...dinner...

dah lama tak dinner kat hotel kan..ohcee macam la before ni tiap-tiap minggu dinner kat hotel...

Tarikh:6 Jun 2010
Lokasi:Al-Masah Hotel
(macam ni ke spelling die??)
Tetamu:Pelajar Medic First Year Cairo University 09/10

infinity tahniah dan penghargaan buat semua AJK yang bertungkus lumus wat dinner ni..overall,dinner ni hebat dan tempatnya sangat la best!!cantik dan nampak mewah.sempat la berangan tengah dinner dengan anak raja New Zealand~ok main2 je


on the way nak pergi dinner.itu bukan piramid betul ye.hanya sekadar hiasan


suka pemandangan dia waktu malam..nampak macam sweet je..haha tibe..


nak bawa balik mende ni nak letak dekat meja makan rumah


alamak,apasal banyak sangat ni?mana satu yang nak kene guna ni??


ade la juga perasaan nak terjun dalam ni...tapi tak bawa set scuba diving..


serius sangat suka kolam dia!!


bila la lagi agaknya nak datang sini...


saje nak bagi ade orang terliur...


lagi sekali memang ada niat nak buat orang tu terliur haha...


very nice!! :)

...susah sangat...

"kejap lagi pergi kedai kain,pilih kain nak buat baju raye"
"ala,kene ke??ummi jela pilihkan..."

lokasi:kamdar
serius memang tak tahu nak pilih kain apa.orang tengok kain kat situ semuanya sama species je..corak pelik-pelik.belang-belang la.ni kalau masuk taman negara confirm orang len ingat de kuda belang dari afrika tersesat masuk taman negara..
warna pun pelik-pelik.kain tu warna hijau tiba-tiba lak ada corak warna merah..memang macam ni ek kain huhu.nampak sangat tak mengikuti arus fesyen masa kini..

akhirnya...
lokasi:butik rosmart
"haa nak yang tu..."
"uish,yang itu tidak boleh.."
"alaaaaaa..."

susah sangat nak pilih kain.baru nak wat baju raya pon...bukan cerewet,tapi serius memang tak pandai bab-bab nak pilih kain baju ni...next time,i'll let my mom decide for it..nasib baik tak kene halau je dari kamdar tu coz duduk situ lama sangat semata-mata nak pilih kain...

~tak boleh nak beli kain kat butik rosmart tu coz harga dia RM365 dan keatas...cantik harga.mana tak nya.sutera kot.alamak,nampak sangat la taste orang ni tinggi mengalahkan eiffel tower haha...

orang je yang rasa kain ni nampak pelik,padahal bese je...


yang ni sutera asli yang mahal macam cincin habib jewel...tengok je la ye huhu...

Saturday, July 10, 2010

...choc cheese yang best!!...

bismillahirrahmaanirrahim...

hari khamis sampai malaysia,jumaat balik kampung,sabtu baru ade kat rumah..waa dah macam perdana menteri pon ade ni sampai-sampai je pergi sane,balik sini.sabtu tu pon keluar lagi...haa keluar dengan siapa??ade la...

first agenda,makan-makan dulu kat secret recipe..die abeskan 2 cawan coffee wo.mantap!!lame la jugak kat sini sampai akak kat kaunter usya 2 3 kali~jangan risau kak,kitorang tak de niat pon nak tido kat situ...


orang ambik iced lemon tea je..and respberry cheese..and spagheti bolognese..and separoh cheese choc die punye hehe...~apasal macam banyak je orang makan ni...


alamak,baru ingat nak tunjuk gambar cheese choc yang best tu..tapi tak sempat..siape la yang abeskan cepat sangat neh...

lepas dah puas jalan-jalan sampai tak ingat nak balik tu,akhirnya baru kami perasan dah pukol 7 lebih.so kami pon balik la...tu pon setelah emak kami message dan call tanya bile nak balik haha...

~pape pon,thank you wana bawa orang jalan-jalan.berani-berani takut juga naik kereta yang wana drive haha...mujur la die tak pecut tahap ferari kt litar F1 sepang...
~wana,need more improvement dalam parking kereta.tak mau senget-senget haha...