Pages

Friday, July 30, 2010

...baru tahu...

ustazah!!dia ambik pensil saye!!!
tengok die ni!!die cucuk saye gune pensel die~muke dah nak nanges
ustazah,saya tak bawak bekas pensil...macam mane nak tulis??
ni huruf ape??
em...haa...
ni bukan haa,ni daa~sambil menahan sabar sebab masuk ni dah 5 kali terangkan

adoyai,baru seminggu handle kelas darjah 1,dah huru hara kelas dibuatnya...
baru tahu tugas sebagai seorang guru bukan mudah.bukan senang.dan sangat mencabar...
terutamanya mencabar mental dan kesabaran.seriously,memang kene banyak bersabar.kalau tiap2 hari nak marah,mahu kene darah tinggi...so,bersabarlah dengan keranah mereka..biaselah,budak-budak kan :)

hakim alif~banyak cakap tapi baik
aiman~sangat nakal tapi keje siap
daniel~selalu gaduh dengan aiman tapi nak gk dok sebelah aiman
izzul~lambat buat keje,tapi siap gak
afizie~susah nak kenal huruf,tapi rajin
zulhelmi~pendiam dan comel
haniff iman~wat kerje dgn kemas
farisya~peramah
athirah~suke wt ayt"ustazah,tgk die ni.."
balqis~kecil molek orangnye
zulaikha~rajin
dayana~pendiam tapi wat keje cepat
syamimi~baik orangnya

~Nak handle kelas darjah 1 lagi mencabar berbanding kelas darjah 2...bawak sabor jele banyak2...

Monday, July 26, 2010

...yang mana satu...

orang dapat 2 novel hari tu...
9 nyawa dan cinta sufi
ramlee awang murshid
sangat suka :)
terima kasih banyak2...
dan sempat beli rooftop rant
kat SACC ari tu...
hlovate yang tulis
jadi dah ada 3 novel...
nak baca yang mana satu dulu ni??

sayang betul nak bukak plastik novel ni..tapi kalau tak bukak nak baca macam mane..haisy..
~ade orang bagi idea baca sinopsis je...

Sunday, July 25, 2010

...our secret at secret recipe...

what the secret??
ape yang rahsianye??
adelaa....
dah nama rahsia
mane boleh bagitahu...
dah tu,wat pe pergi post kat blog??!!
dah ni blog orang,ikot suke jiwa orang la hehe...

first time order hot chocolate...sedap la gak...


seriously sayang kot nak minum hot chocolate ni..corak kat atas die ni sungguh berseni...sape la rajin sangat wat corak batik kat air coklat ni...


...lasagna...hehe...

~wana,jangan gelak kalau ade orang message ko walaupun orang tu ade kat tempat yang same dengan ko...
~wana,post ni untuk kita-kita aje hehe...thanx tau hantar orang balik ari tu...terase macam ape je bila ade orang payungkan time hujan.sgt romantik haha...anyway,ko pass untuk jadi pengapit orang...


Saturday, July 24, 2010

...hidup atau mati...

biasanya kalau kat dalam drama melayu ke,kalau ade part yang nak kene cari orang,mesti de dialog ni:

"aku tak kire.aku nak korang sume cari die jugak.tak kire same ade die hidup atau mati!!"

tapi,kalau kes nak cari komputer,gune ayat yang sama ke??


anda fikirlah sendiri...

~on the way nak balik intec jumpe iklan ni...kami memandangnye dengan pelik sebelum gelak.lepas tu kami fikir apakah ayat yang sepatutnya digunekan...adoyai macam-macam...

...weekend with wana...

Pada hari sabtu yang lalu,saya dan syazwana telah pergi bersiar-siar makan angin di Time Square...okey ini ayat karangan jenis laporan
tak plan pon nak pergi time square ni.kirenye ni rancangan yang tidak dirancang la..errkk..ayat apakah itu??
so pagi2 tu(pagi la sangat,kol 10 kot)kami pon melangkah ke ktm syah alam then berhenti kat KL Sentral untuk breakfast skali dengan lunch..kitorang memang jimat bab2 makan ni..(padahal tak sempat bekfes huhu...)lepas tu,naik monorel sampai la time square...apasal ek.bile kitorang pergi time square je,orang lain pon sibuk nak pergi situ gak.natijahnya,ramai la orang hari tu...sabar je la.dah nama pengangkutan awam,mesti la ramai orang awam kan.tak kan kitorang berdua je nek monorel..buat monorel sendiri la kalau nak naik berdua je...

ya kami pergi ke cosmo's world!!err..pergi sampai tempat beli tiket je.then tak jadi masuk bila tahu harga tiket dia 37 ringgit sorang untuk dewasa.uish boleh beli 1 1/2 novel tu...nak menyamar jadi kanak2 tak boleh coz tinggi tak boleh lebih 140 cm..kitorang agak tinggi daripada 140 cm okey...


ingat nak naik mende ni.macam best je tengok die pusing2 dengan laju sekali...tapi nanti lepas tu sure pening lalat la jalan pon terhuyung hayang.jadi kami mengambil keputusan kami tengok je mende tu pusing2 dari jauh...


wana and ...ntah mende pe la ni..suka jiwa kitorang je nk bergambar dengan mende ni...


okey..yang ni gambar kene pakse..siyes orang tak nak pon bergambar dengan die neh...tidak rela!!haha...


...wana sedang mengusya...


pameran ice age.kami pun masuk la ke tempat yang berilmiah sikit...bagus tak kitorang??tak men la masuk tempat2 hiburan macam cosmo's world tu.kami masuk ke tempat yang bermanfaat.cewah!!


akak model ice age...

best wo tengok dinosours~saya tak paham kenapa wana pegang saya macam kitorang ni masuk rumah hantu je huhu...


wana cakap,mane de orang nak kene telan dinosor senyum2!!tak kesa la kalau kene telan dengan encik dinasour pon..yang penting orang ditelan dengan penuh bergaya haha...
ini yang wana beli...orang dah penat nak gelak haha...cute kan kawan2 beg wana ni..mahal tuu...