Pages

Friday, October 24, 2014

iollsss busy uollss

salam jumaat!hari tu aku rasa macam lambat sangat masa bergerak meminta nak masa berlalu dengan pantas kan haa skang hambekkkauuu aku tak sedar aku pergi universiti pagi balik rumah malam dan sekarang dah hari jumaat.pastu esok sabtu dan luse start kelas balik lepas tu dah ada special end round cardiology pekejadah belajar cardio 2 minggu pastu nak exam dah tak aci okey sobsob.

jadual tahun 6 aku untuk second week ni agak laa macam wave neck vein ACXVY.kalau artery die jerky tau naik turun je tapi neck vein die wavy naik turun naik turun haaa gitu laa hidup aku terumbang ambing sekarang neh tunggang langgang bak hang.errr tak faham?emm macam ECG laa senang cerita ada naik turun haaa gitu.

cewah mentang-mentang tengah round cardio kan ayat pon masuk pasal ECG bagai padahal aku pon takdelaa faham lagi mende alah tu.nak nangis boleh tak T_T.tapi takpe simpan dulu airmata tu setakat neh aku tak de lagi menangisi kehidupan aku masa tahun 6 neh.walaupun sempat breakfast snickers je tahan sampai petang,walaupun makan keropok je time lunch dan pukul 9 malam baru jumpa nasi,walaupun kelas 4 jam lebih straight but i'm okey!serious okey.eh serius laa.

aku tak tahu laa kalau orang fikir aku tak betul tapi aku suka aku sibuk haha.takdelaa actually bila aku sibuk aku takdelaa fikir rumah sangat fikir pasal pasal ni pasal tu orang tu.eh.

lagipun tahun neh aku kene pulun.tahun akhir nk serap ilmu dari doktor mesir yang power tahap tak ingat dunia neh.doktor mesir sangat baik okey die akan bagitahu kau dari A sampai Z tak cukup dengan tu die tambah lagi huruf hieroglief punye laa nak kata dorang memang banyak ilmu dan memang willing to teach.aku belajar takpe kalau sekarang kau buat salah sebab nanti kesalahan tu kau akan lebih ingat dan tak ulang dah next time.

jadual aku sekarang neh :

9pagi-2 petang : clinical class and lecture.kalau isnin dan rabu sampai pukul 4petang.pastu pukul 6 petang sampai pukul 9 malam kelas tambahan.

tapi semalam kelas 9 sampai 2 petang then kelas tambahan pukul 3 petang sampai 8 malam!bapaklaaa aku rasa otak aku tak boleh nak sumbat ape dah mujur ingat lagi nama sendiri dan rumah kat mana.tapi serius kelas tu best!kalau selama ni aku hafal mende macam tu je tanpa faham tapi sekarang neh aku lebih faham apa aku belajar selama 5 tahun neh.alhamdulillah :)

sabtu pon ade kelas.maka cuti jumaat je laa tapi pantai dengan rumah jauh maka jeles kalau tengok gambar ada orang pergi pantai time weekend lol.kita picnic kat meja study je sobsob.

lagipun aku kene prepare neh dah keje nanti lagi tunggang langgang hidup aku.so dari sekarang kene pandai susun masa.

all the best akma anis!you can do it!15 % lagi nak jadi doktor.tinggal nak kene maintain muda je so bila konvo tak nampak tua sangat haha.*sebab kawan sama umur dah konvo tahun neh kita konvo lambat lagi*

eh hari ni ke esok ek awal muharam?happy birthday to me.aku lahir 1 muharam okey.motif?saje nak bagitahu :P

~bestnya kalau kat uni ade jual nasi ayam hari-hari makan nasi ayam pon takpe takdelah kebulur nak tunggu habis kelas malam baru jumpa nasi :(
~termos comey jadi kawan baik sekarang neh teman pergi kelas tambahan.aku jenis tak ambik nescafe sangat sebab effect die sangat dahsyat dengan aku memang tak boleh tidur punye.even minum teh pon dah boleh hilang mengantuk.kira okey laa setakat neh.

Wednesday, October 15, 2014

lambatnyee...

hari ni hari ke empat masuk tahun 6.tapi apasal ek aku rasa macam waktu bergerak lambat sangat?belum apa-apa aku dah plan nak balik malaysia time study leave tahun depan tapi lamenyeeee rasa nak tunggu tahun depan tu haha.

teruk tak?
aku rasa teruk gak laa.tell me what i should do arghhh.tolong heret aku pergi kaunseling doktor fadhilah kamsah.

mungkin kelas tak start sepenuhnya lagi.lecture pon takde minggu neh.next week baru ada alamatnya aku balik 4.30 laa.itu belum tambah dengan kelas tambahan lagi.isy isy isy.dah final year ni kelas tak terkira.tinggal nak pergi ke tak je.buku pon dah tak terkira tinggal nak baca ke tak je.minggu neh berapa ratus beli buku dahlaa sume pakat nak tebal je berat berkilo.takpe jangan kedekut nak belajar neh.JPA pon dah naikkan elaun lagi mahu malas ke?alhamdulillah elaun sara hidup bertambah sikit bolehlaa nak cover makan minum sini.sewa rumah pon makin bertambah.

itu baru menyewa.kalau beli rumah?takpe nanti rumah kita bayar sama-sama laaa kereta saya pon saya bayar sendiri makan kita kongsi sebab saya tak makan banyak.huyyoo jimat sape dapat aku lololol.jimat laa sangat tadi je dah beli pizza large pastu siap ada angan-angan nak makan chicken wing lagi.*thanx naqiyan bayar pizza nanti next orang lak bayar okey!*

aku tengah tunggu ayat booster neh.cepatlah awak bagi ayat booster untuk budak final year saya tunggu neh :P

hari ni dah turn aku masak weh nak masak ape nehhh.ayam masak kicap laa macam best.

esok hari last sekolah pastu weekend kan?teruk sangat aku baru minggu first dah mintak weekend.chronic neh.

harga tusyen 5000 LE menjangkau 1000 USD.jimat sikit duit tu akma anis.no.jimat banyak.

Sunday, October 12, 2014

akak2 sangat!

fuhhhh...streeeetttt....zeeetttt....*bunyi vakum kengkonon*

haha berapa lama tinggal blog ni ek?mujur tak kene delete automatik sebab lama tak update.rumah iollss takde wifi dan hidup mengharapkan mobile data internet yang kouta entahapapa menghabiskan duit aku 7 ringgit seminggu.cekik darah punye internet.

kita mula cerita time aku balik malaysia bulan puasa hari tu.aku buat drama airmata kat airport gara-gara pakcik tahan beg aku yang ada pil barakah berkotak.ape muke suci innocent macam aku ni macam ada muke pengedar dadah paling dikehendaki ke ape?masalahnya tu barang orang,kalau barang aku memang aku tinggal je.ape lagi airmata kan senjata wanita lololol.padahal aku cuak giler masa tu.

mujur ade sorang bro neh tolong setel bagi ayat sepatah dua kat pakcik airport pastu okey je boleh je lepas.aku rasa kalau aku jadi warganegara mesir pon aku takkan faham perangai orang mesir.sebagai tanda membalas jasa,aku pun tolong jaga barang bro tu time dia check in.sekali time check in beg aku terlebih berat lak.tapi lepas tu boleh pulak lepas-.-

alhamdulillah sempat laa bersahur dan berbuka dengan family.baru tahu nikmat tu.yelah tahun ni puasa kat mesir dengan blackout time sahur nye,musim panas tambah lagi exam final.pastu ada pulak kejadian lepas exam,blackout pastu kene naik rumah tingkat 9 guna tangga dalam keadaan berpuasa.aku bersyukur diberi kekuatan.pengalaman beb!

lepas tu sempat jugak raya haji kat malaysia hoho.pastu bila sampai masa nak balik mesir serius aku berat hati sangat-sangat.tak tahu kenapa.aku bagitahu korang,aku nanges jap before bertolak pergi kl petang tu haha.padahal tahun akhir dah kot bukannya baru nak masuk first year.ape nak jadi entah isy isy.

hari ini aku start pergi uni sebagai tahun 6 bawah.6 atas adalah senior kitorang yang tengah study leave untuk final exam dan dorang konvo bulan 2 tahun depan insyaAllah.cakap pasal konvo,timeline aku merata gambar konvo,orang pakai jubah,baling topi ade bulu tu,bunga,bear.orang lain dah konvo,aku?doakan laa ea bulan 2 2016 insyaAllah ameen!

anyway gambar member kawen aku dah immune lol.tapi wedding sorang member je yang aku dapat pergi hari tu.kalau sume member aku buat kenduri time aku kat mesir,habis tu kenduri sape je aku nak pergi nanti?kenduri akikah anak dorang mungkin sobsob.tapi nanti kenduri aku mohon korang datang ek jangan nak balas dendam pulak tak baik tak baik haaa :P

final year dah.lagi 20% nak jadi doktor.aku cuak final exam,aku cuak nak jadi doktor huhu.aku tak boleh patah balik.aku kene jadi doktor.aku dah janji nak buatkan pagar batu kat rumah ummi abah haha.ingat balik impian aku nak beli kereta jazz(myvi cancel)dan duduk kat putrajaya pastu ade kucing parsi kat rumah.

time to change.time to move on.

~ada junior cakap "akak dah final year tapi kalau orang lain cakap akak first year pon orang lain percaya"maksudnya macam mana tu?aku nampak muda?kahkah.ke aku macam budak-budak?haruskah aku pakai make up high heels handbag gucci pergi kelas?

lewatku menyedari,kini ku menghadapi,
segala yang ditakdirkan untuk hidupku.
maafkanlah diriku kerana melukakanmu,
terpaksa ku melangkah pergi meninggalkan kamu
tuhanku,
kamu tolonglah hantarkan kepadanya,
malaikat untuk jaganya bila ku tiada.
tunaikan semua permintaannya kerna...






jaga diri.

Sunday, July 13, 2014

berbicara tentang jodoh...


"selamat hari lahir.moga Allah lindungi.moga cepat dapat jodoh"

okey ini ucapan ummi aku pagi tadi.sempena hari lahir anak sulungnya yang ke...ehem.okey no need to mention laa lol.

terkejut?giler tak terkejut.terbangun tidur terus aku.sebab aku memang tak sangka ummi aku akan buat ucapan macam neh haha.takdelaa sebelum ni ummi aku tak pernah pon cakap pasal mende neh.mungkin sebab ummi aku dah tahu cerita aku admirer sape(lol).

tapi pernah jelaa ummi aku tanya "ade ke orang suka kaklong?"

aku pon pernah gak laa fikir.ade ke orang suka aku?

okey aku betulkan ayat.ade ke orang nak doktor perempuan macam aku?haha adil sikit.

bukan apa.sekarang aku student.komitmen tak banyak mana lagi dan kadang-kadang orang lain nampak macam aku neh lepak sangat padahal banyak mende je aku kene study.belum kira time study week lagi kalau tengok gaya aku macam separuh zombi separuh manusia jadian pon ada.

tapi time aku kerja nanti,aku pasti teramat pasti.masa aku sangat limited.masa untuk diri sendiri sangat terhad apatah lagi dengan family dan orang-orang terdekat.serius mende neh buat aku takut nak ade komitmen time dah kerja.aku taknak family aku terabai dek kerana kesibukan aku bekerja cewah gitu.

maka aku fikir,partner hidup aku dia kene faham kerja aku.okey die kene faham aku dulu.pastu faham kerja aku.pastu faham masa aku.faham komitmen aku.faham keadaan aku.eh berapa banyak faham macam kene buat buku teks je neh "memahami akma anis-vol 1 dirinya" "memahami akma anis-vol 2 kerjaya" wahaha overrr.motifff.

aku tengok orang lain kahwin cikgu atau kerja pejabat.okey fine ade cuti weekend pergi kerja pagi balik petang.tapi aku nanti?waktu kerja tak tentu tengah malam baru habis kadang-kadang.cewah gaya cakap macam dah kerja.boleh ke anda faham waktu kerja doktor perempuan?

pastu mestilah nak orang rumah yang tolong urus rumah masak sume kan tapi aku takut aku tak berapa nak ada masa untuk semua tu.aku dah nekad aku memang taknak ambek pembantu rumah aku memang nak masak untuk family aku tapi kalau tak sempat macam mana?kalau aku kene bukak puasa kat hospital pastu orang rumah aku macam mana?uisy sedih kot makan sensorang.boleh ke anda tabah menghadapi semua tu kalau dapat orang rumah doktor?

banyak lagi laa yang aku fikir kesian jugak dapat bini doktor perempuan neh.sibuk semedang.pastu kecoh doktor perempuan tak kahwin lagi andartu laa ape laa tak laku laa.amboiiiii kau kutuk doktor perempuan pastu bini ko nak bersalin ko cari doktor perempuan gak kan?siku kang.

maka aku berharap,

1)partner aku mestilah memahami aku sepenuhnya.tapi aku pon kene laa faham dia.baru laa adil kan
2)banyak bersabar dengan aku.aku takut time aku kerja lagi ke-down-an aku sangat dahsyat(mintak jauh laa).yelaa selalu dengar houseman kene marah tak ke down?so aku harap die boleh bagi support kat aku.cewah.moral support okey bukan tongkat ke ape
3)faham kerjaya aku waktu kerjanya tak menentu kalau tetiba ada emergency ke kan.
4)yang pasti mestilah dia boleh bimbing aku ke jalan yang benar
5)eh banyak laaa nak list satu satu kat sini nanti lah aku buat list baru bagi kat dia.eh

kau tu kene menjadi yang terbaik dulu sebelum kau mengharapkan insan terbaik untuk kau kema.

hari tu ade terbaca desas desus mengatakan "akhawat gen09 ni tak laku ke"

amboiiii.sesedap rasa je.

aku rasa batch aku neh kebanyakan dah berpunya tapi untuk berumah tangga ketika belajar neh tak ramai yang mampu.kalau tanya aku pon,aku nak kawen after aku grad laa paling awal.tapiii jodoh tu kan Allah yang tentukan kita hanya mampu merancang je.so tak wujud laa istilah laku tak laku neh.kalau dia kawen lambat pon tak semestinya sebab dia tak laku.banyak faktor lain tahu.ingat senang nak cari bakal imam?

atau akhawat gen09 hebat sangat sampai orang lain rasa inferior?hehe.orang lain laa hebat.aku biasa biasa je tak thiqah mane pon.tulis blog pon mengarut.

itu jelah aku nak cerita malam neh.emm aku rasa ummi aku cakap pasal jodoh neh sebab ummi umur 23 dah kahwin tapi anak dia neh...haha.baru 23 kannnn.

tipu laa kalau takde rasa nak ada family.tipu laa kalau tak rasa apa bila member kawen.tipu laa kalau korang cakap korang tak fikir pasal neh.

dalam dok risau pasal jodoh,soal ajal jangan lupa.boleh jadi berjumpa ajal sebelum jodoh.semua Allah dah tulis.

sooooo.sebenarnya saya bakal doktor.awak okey ke?

lepas aku kahwin nanti aku nak cari balik post neh pastu aku nak gelak laju-laju lol.

eh aku nak jemur kain.dari semalam lagi kerja aku mendobi je.aku ingat nak packing barang malam neh berapa hari je lagi nak balik tapi tetibe malas laa lagi.esok laa huhu.

owh terima kasih untuk semua ucapan dan doa.dan ucapan yang guna gambar sendiri itu rare.seharian senyum sensorang tahu.

Tuesday, July 8, 2014

tu je nak bagitahu kbai

semalam habis exam paeds paper 2.mcq.alhamdulillah 'ala kulli hal.aku rasa lega sikit sebab exam written dah habis.tapi exam oral dan clinical pon boleh tahan mencabar.110 beb!

semalam aku ada meeting tapi  time meeting mata aku kemain tak boleh bukak.dahlah balik meeting tu bangunan rumah aku BLACKOUT.ya Allah serius laa aku rasa nak nanges tak larat nak naik tangga panjat tingkat 9 T_T

so semalam aku ingat lepas tarawih tu aku nak post something kat fb pasal exam pastu terus tidur sekali tengok-tengok pukul 12 lebih aku tak tidur lagi maka aku ingat aku tak nak tidur dah sampai sahur sebab takut tak terbangun.

owh ye aku sahur pukul 2 lebih.bukan tak melambatkan sahur tapi sebab subuh kat mesir skang neh masuk pukul 3 lebih okey.
tapi aku ambil keputusan aku tidur dululah.tapi bila bangun sahur tengok-tengok BLACKOUTt.time neh memang aku berperang dengan diri sendiri nak bangun ke tak macam mana nak panaskan lauk sume neh nak makan apa kalau sahur.

lama gak laa aku berperang lol.stress tahu BLACKOUT time sahur neh.sudahnya aku bangun laa jugak.minum air,makan kuih semalam dan kurma sebiji.okeylah tu.aku redha :'(

sadis jugak aku sahur dalam gelap macam tu.baru tahu perasaan orang miskin tak de elektrik kat rumah sahur macam mana.okey aku insaf.tu pon kira okey aku ada kuih nak sahur tapi orang lain entah-entah sahur dengan air masak je.

puasa kat mesir neh memang banyak ajar aku bersabar dan bersyukur dengan apa yang ada.terima kasih ya Allah :)

doakan aku dan kawan-kawan exam clinical dan diagnostic tools esok dan 12 haribulan neh.syukran!