bila kau memilih untuk tidak memlih,sebenarnya itu adalah satu pilihan.
harap pilihan aku tepat.
harap apa yang aku pilih ilham daripada Allah.
perit macam mana pon,aku tunggu.
aku yakin ada hikmah dia.
penat fizikal dan emosi.boleh tak nak nanges sekarang?
Thursday, May 14, 2015
Thursday, May 7, 2015
this is me.
salam 'alaik!
sebelum aku merapu panjang2 aku tertanya tanya laa jugak ade lagi ke orang baca blog aku neh?anyway sebulan je aku bertahan tutup blog haha.
sebelum ni aku decide nak tutup blog,sebab aku taknak sedih.sebab banyak mende dalam blog ni yang buat aku recall something that will make me sad.
sebulan neh,hati aku Allah je tahu macam mana.hampir setiap selang3 hari aku menangis.serius tak tipu.sampai aku beli garnier roll eye kengkonon boleh hilang bengkak mata dengan harapan aku pergi kelas dengan muka penuh ceria.tapi aku memang mudah terpengaruh dengan iklan pon.sudahnya aku pakai sekali je mende alah tu sebab aku rasa macam mata aku pakai collagen tegang semacam je.
susah nak bangun balik.sangat.sedih sampai tahap aku buat mende yang tak pernah aku buat dalam hidup aku.aku whatsapp ummi aku cakap aku sedih sangat sambil teresak esak sampai tak nampak pon nak type ape kat phone owh sadis sangat haha.i didn.t mean to make my mum worry tapi masa tu memang aku tak tahu nak luah kat sape.
i was so depressed.
so stressed.
crying inside outside(kadang-kadang kuar air mata kadang-kadang dalam hati je.bergantung kepada tempat lol)
aku muhasabah balik diri aku.but then aku sedar yang semua ni salah aku sebenarnya.aku yang terlalu ikut perasaan.aku yang terlalu emosi.aku yang terlalu pentingkan diri sendiri.
sebulan ni banyak mende yang buat aku sedar.lot of things.but then aku try bangun balik slow2.aku cakap ni pertama kali dalam hidup aku down sangat-sangat sampai rasa nak isolated diri dari semua orang.sampai rasa taknak datang kelas.sampai rasa nak balik malaysia and quit all this things.
see.lemah kan aku?tak kuat langsung.
tapi bila kau dah sampai tahap tak mampu nak buat apa,bila kau sedar kau takde ape-ape pon,bila kau tahu yang takde sape pon boleh tolong kau,kau akan cari pencipta kau.
Allah uji aku sebab nak dekatkan diri aku padaNya.mungkin selama ni aku terlalu sibuk dengan mende dunia sampai aku lupa kat Dia,makin jauh dari Dia.Allah uji hamba yang dia sayang.dan Allah uji mende yang kita mampu.itu yang aku mampu pujuk diri sendiri.
but now alhamdulillah,getting better.i can smile again,buat macam takde apa-apa,nothing happened.
tapi jujur aku cakap,when you realised something missing from your life,everything would not be as usual as before.nak pulak bila aku hilang people i used to share every story in my life.
sebab tu aku bukak balik blog ni haha panjang nyee mukadimah.ye kat atas tu mukadimah je mohon bersabar ye semua.tuan blog dah lama tak membebel cenggini laa jadinya balas dendam.baru sebulan tak bukak blog.kalau setahun tak tahulah macam mana *emoticon senyum tapi keluar air mata*
tipu laa kalau aku kata tak sedih langsung.hati aku bukan ade butang switch off on ke kan.
but then kalau dia happy,aku pon tumpang happy.
dan malam ni aku menangis lagi.
satu je harapan aku,moga semua yang aku alami ni,ada pengakhirannya.pengakhiran yang baik.aku masih lagi berharap walaupun aku rasa aku tak layak pon nak mengharap apa-apa.
sebab aku manusia biasa.
aku tak pernah sempurna.
aku buat silap.
forgive me.
sebelum aku merapu panjang2 aku tertanya tanya laa jugak ade lagi ke orang baca blog aku neh?anyway sebulan je aku bertahan tutup blog haha.
sebelum ni aku decide nak tutup blog,sebab aku taknak sedih.sebab banyak mende dalam blog ni yang buat aku recall something that will make me sad.
sebulan neh,hati aku Allah je tahu macam mana.hampir setiap selang3 hari aku menangis.serius tak tipu.sampai aku beli garnier roll eye kengkonon boleh hilang bengkak mata dengan harapan aku pergi kelas dengan muka penuh ceria.tapi aku memang mudah terpengaruh dengan iklan pon.sudahnya aku pakai sekali je mende alah tu sebab aku rasa macam mata aku pakai collagen tegang semacam je.
susah nak bangun balik.sangat.sedih sampai tahap aku buat mende yang tak pernah aku buat dalam hidup aku.aku whatsapp ummi aku cakap aku sedih sangat sambil teresak esak sampai tak nampak pon nak type ape kat phone owh sadis sangat haha.i didn.t mean to make my mum worry tapi masa tu memang aku tak tahu nak luah kat sape.
i was so depressed.
so stressed.
crying inside outside(kadang-kadang kuar air mata kadang-kadang dalam hati je.bergantung kepada tempat lol)
aku muhasabah balik diri aku.but then aku sedar yang semua ni salah aku sebenarnya.aku yang terlalu ikut perasaan.aku yang terlalu emosi.aku yang terlalu pentingkan diri sendiri.
sebulan ni banyak mende yang buat aku sedar.lot of things.but then aku try bangun balik slow2.aku cakap ni pertama kali dalam hidup aku down sangat-sangat sampai rasa nak isolated diri dari semua orang.sampai rasa taknak datang kelas.sampai rasa nak balik malaysia and quit all this things.
see.lemah kan aku?tak kuat langsung.
tapi bila kau dah sampai tahap tak mampu nak buat apa,bila kau sedar kau takde ape-ape pon,bila kau tahu yang takde sape pon boleh tolong kau,kau akan cari pencipta kau.
Allah uji aku sebab nak dekatkan diri aku padaNya.mungkin selama ni aku terlalu sibuk dengan mende dunia sampai aku lupa kat Dia,makin jauh dari Dia.Allah uji hamba yang dia sayang.dan Allah uji mende yang kita mampu.itu yang aku mampu pujuk diri sendiri.
but now alhamdulillah,getting better.i can smile again,buat macam takde apa-apa,nothing happened.
tapi jujur aku cakap,when you realised something missing from your life,everything would not be as usual as before.nak pulak bila aku hilang people i used to share every story in my life.
sebab tu aku bukak balik blog ni haha panjang nyee mukadimah.ye kat atas tu mukadimah je mohon bersabar ye semua.tuan blog dah lama tak membebel cenggini laa jadinya balas dendam.baru sebulan tak bukak blog.kalau setahun tak tahulah macam mana *emoticon senyum tapi keluar air mata*
tipu laa kalau aku kata tak sedih langsung.hati aku bukan ade butang switch off on ke kan.
but then kalau dia happy,aku pon tumpang happy.
dan malam ni aku menangis lagi.
satu je harapan aku,moga semua yang aku alami ni,ada pengakhirannya.pengakhiran yang baik.aku masih lagi berharap walaupun aku rasa aku tak layak pon nak mengharap apa-apa.
sebab aku manusia biasa.
aku tak pernah sempurna.
aku buat silap.
forgive me.
Thursday, March 26, 2015
hope to see you again!
dulu ada orang suruh aku buat blog.lepas spm.tapi aku taknak sebab aku tak suke menulis pon.
then masuk intec,lecture english suruh kitorang buat blog untuk update ape yang kitorang dah belajar.
dan sudahnya aku sambung je blog neh sampai aku datang mesir.
semua mende aku cerita dalam neh.suka duka,gembira sedih,gelak menangis sume ada.
almost 6 years kot blog neh.dah nak masuk darjah satu rupanya blog aku haha.
ada post yang aku publish,tapi aku edit balik.
ada yang aku publish,tapi aku delete.
ada post yang aku simpan dalam draft,then aku publish
ada post yang aku simpan dalam draft,sampai sekarang aku tak publish publish.buat ikan pekasam gamaknya.
blog aku dari takde follower,sampai 93 follower.walaupun bilangan tu belum cukup untuk buat aku jadi blogger terkenal tapi kira ramailaa tu bagi aku lol.aku bukannya kejar populariti sangat.tu belum kira follower yang baca senyap senyap.belum kira yang jumpa blog aku secara google.kalau kira-kira semua ratus ribu laa jugak baca blog aku ni ye dak? *bagilaaa akma anis rasa femes sekejap*
apa yang aku tulis dalam ni,semua yang aku tak dapat luah dengan kata-kata.i mean mende yang aku tak cerita kat orang lain.
sebab apa yang aku tulis,datang dari hati.tak percaya?cuba kalau korang nak type something.mende yang korang type tu akan appear dalam hati dulu kan.macam korang type apa yang hati korang cakap.ke ade je orang sambil type sambil die sebut kuat-kuat apa dia type?tu dalam drama melayu je wujud aku rasa.
tujuan aku throwback semua neh,bukanlah nak sambut anibersary anniversary macam mana eja entah blog aku neh.tak.
aku nak bagitahu yang aku akan delete blog aku neh.
atau aku akan buat private sepenuhnya.
sebab?
sebab dalam neh banyak kenangan.aku tahu aku tak boleh delete sume tu dari otak.aku try delete kat blog dulu laa cuba try test.
not sure this blog will be deleted permanent or temporary.dah macam servis ape je ayat.
maybe aku akan bukak balik blog neh.maybe memang delete terus.tengok lah dulu macam mana.
atau maybe aku tak jadi pon nak delete blog ni kahkah.akupon tengah cari setting kat mana nak delete or nak buat private blog neh.otak aku ni bukan boleh kira sangat.
okey tapi in case kalau ini post yang terakhir,
aku minta maaf kalau ada mende yang aku tulis ada mengguris hati sesiapa.
terima kasih sudi baca,sudi share cerita dengan aku,sudi follow,sudi komen.
aku tengah cari kekuatan untuk aku bangun balik.doakan aku aku tabah.doakan aku grad februari tahun depan,dapat title doctor.in case kalau jumpa aku kat mana-mana,tegurlah aku "eh awak ni yang tulis blog something to share tu kan?eh sambung laa lagi tulis blog saya suka dengar cerita awak"owh bajet artis giler.
kbai.
salam 'alaik.
then masuk intec,lecture english suruh kitorang buat blog untuk update ape yang kitorang dah belajar.
dan sudahnya aku sambung je blog neh sampai aku datang mesir.
semua mende aku cerita dalam neh.suka duka,gembira sedih,gelak menangis sume ada.
almost 6 years kot blog neh.dah nak masuk darjah satu rupanya blog aku haha.
ada post yang aku publish,tapi aku edit balik.
ada yang aku publish,tapi aku delete.
ada post yang aku simpan dalam draft,then aku publish
ada post yang aku simpan dalam draft,sampai sekarang aku tak publish publish.buat ikan pekasam gamaknya.
blog aku dari takde follower,sampai 93 follower.walaupun bilangan tu belum cukup untuk buat aku jadi blogger terkenal tapi kira ramailaa tu bagi aku lol.aku bukannya kejar populariti sangat.tu belum kira follower yang baca senyap senyap.belum kira yang jumpa blog aku secara google.kalau kira-kira semua ratus ribu laa jugak baca blog aku ni ye dak? *bagilaaa akma anis rasa femes sekejap*
apa yang aku tulis dalam ni,semua yang aku tak dapat luah dengan kata-kata.i mean mende yang aku tak cerita kat orang lain.
sebab apa yang aku tulis,datang dari hati.tak percaya?cuba kalau korang nak type something.mende yang korang type tu akan appear dalam hati dulu kan.macam korang type apa yang hati korang cakap.ke ade je orang sambil type sambil die sebut kuat-kuat apa dia type?tu dalam drama melayu je wujud aku rasa.
tujuan aku throwback semua neh,bukanlah nak sambut anibersary anniversary macam mana eja entah blog aku neh.tak.
aku nak bagitahu yang aku akan delete blog aku neh.
atau aku akan buat private sepenuhnya.
sebab?
sebab dalam neh banyak kenangan.aku tahu aku tak boleh delete sume tu dari otak.aku try delete kat blog dulu laa cuba try test.
not sure this blog will be deleted permanent or temporary.dah macam servis ape je ayat.
maybe aku akan bukak balik blog neh.maybe memang delete terus.tengok lah dulu macam mana.
atau maybe aku tak jadi pon nak delete blog ni kahkah.akupon tengah cari setting kat mana nak delete or nak buat private blog neh.otak aku ni bukan boleh kira sangat.
okey tapi in case kalau ini post yang terakhir,
aku minta maaf kalau ada mende yang aku tulis ada mengguris hati sesiapa.
terima kasih sudi baca,sudi share cerita dengan aku,sudi follow,sudi komen.
aku tengah cari kekuatan untuk aku bangun balik.doakan aku aku tabah.doakan aku grad februari tahun depan,dapat title doctor.in case kalau jumpa aku kat mana-mana,tegurlah aku "eh awak ni yang tulis blog something to share tu kan?eh sambung laa lagi tulis blog saya suka dengar cerita awak"owh bajet artis giler.
kbai.
salam 'alaik.
Friday, March 20, 2015
cholera
aku nak jadi macam dulu.
tak fikir pasal orang lain.
ego tinggi
"stop crying.dah dah jangan nangis dah nanti lagi panda mata tu"
bencana apakah melanda aku minggu neh.
aku penat laa.
esok test tapi kepala aku dah sakit nak fikir semua neh.dari tadi dok tenung perkataan cholera tak gerak-gerak.
ape kau ingat esok doctor tanya ejaan cholera je ke?
yes please doctor.ask me that question.
boleh ke kalau nak doa hilangkanlah ingatan semua mende kecuali pasal medic dari tahun 1?boleh tak?
Thursday, March 19, 2015
susah ghupenyeee
test dengan dr.tamer tadi macam...macam...arghhh...macam harommmmm.aku tak tahu kenapa dorang sebut macam harom kenapa bukan 'macam tak halal' aku pon tak tahu.
yelah aku memang dah agak test aku hari neh memang bencana alam.petang nak test,pagi baru aku betul-betul dapat fokus.tu pon lepas aku tolakkkk sume mende ke tepi.
dan akhirnya hari khamis berakhir.memang aku tunggu weekend pon sebab minggu neh banyak mende menekan nekan aku sampai takde selera nak makan.makan ayam seketul dah kenyang sehari boleh jimat macam neh sempena GST ni marilah kita berjimat ye rakyat malaysia.
aku balik kelas,
"pka dengar neh aku tuju lagu sempena tema move on"
tidakkah pernah terlintas di fikiranmu
waktu kau senang benar untuk melepaskan
sakit ini hanya aku yang rasa sayu
kacau bilau meracau sakit hati ini
haaa kau habis move on punye lagu.kalau tak boleh move on lagi tak tahulah.
tu lagu tema cite melayu aku tengok sekarang.yelah aku memang layan cerita melayu pon sebab tak payah nak kene baca subtitle bagai sambil tengok sambil masak sambil lipat kain ke ape.
perghh gaya macam aku cool giler riang ria huha huha dalam kelas sambil buat-buat aktif jawab soalan doktor mentang mentang doktor surgery muda-muda eh.
pastu tetibe tahu-tahu dah termenung depan tab.merenung masa depan.tenung kenangan lama.
susahnye nak berdepan dengan semua mende neh.owh susah.susah woo.lagi susah daripada nak kene hadap internal medicine.
sel-sel otak aku dah putus.sape nak tolong sambungkan balik neh?
easier said than done.
balasan apakah ini?
aku nak balik malaysia.
tapi aku kene habiskan medic neh.
tapi aku dah takde semangat.
tapi aku nak grad.
so aku kene teruskan jugak.
move on laa kema.
taknak.
apasal?
taknak,taknak laaaaa
okey bergerak.
tak mau
k fine.
final year.
tahun depan saya habis awak.
tunggu je.tau!tunggu!
ko suruh sape tunggu sape neh?
entah.
ku mampu bertahan,
cepat atau lambat,
mampu bertahan.
sempurna oleh waktu.
eh kata hari tu nak delete blog laa post terakhir ape laa bagai.well,tangan je type macam tu,dalam hati sape tahu?
mulut cakap nak move on.dalam hati?
senget.ha'ah aku memang senget pon.so ade orang nak?
yelah aku memang dah agak test aku hari neh memang bencana alam.petang nak test,pagi baru aku betul-betul dapat fokus.tu pon lepas aku tolakkkk sume mende ke tepi.
dan akhirnya hari khamis berakhir.memang aku tunggu weekend pon sebab minggu neh banyak mende menekan nekan aku sampai takde selera nak makan.makan ayam seketul dah kenyang sehari boleh jimat macam neh sempena GST ni marilah kita berjimat ye rakyat malaysia.
aku balik kelas,
"pka dengar neh aku tuju lagu sempena tema move on"
tidakkah pernah terlintas di fikiranmu
waktu kau senang benar untuk melepaskan
sakit ini hanya aku yang rasa sayu
kacau bilau meracau sakit hati ini
haaa kau habis move on punye lagu.kalau tak boleh move on lagi tak tahulah.
tu lagu tema cite melayu aku tengok sekarang.yelah aku memang layan cerita melayu pon sebab tak payah nak kene baca subtitle bagai sambil tengok sambil masak sambil lipat kain ke ape.
perghh gaya macam aku cool giler riang ria huha huha dalam kelas sambil buat-buat aktif jawab soalan doktor mentang mentang doktor surgery muda-muda eh.
pastu tetibe tahu-tahu dah termenung depan tab.merenung masa depan.tenung kenangan lama.
susahnye nak berdepan dengan semua mende neh.owh susah.susah woo.lagi susah daripada nak kene hadap internal medicine.
sel-sel otak aku dah putus.sape nak tolong sambungkan balik neh?
easier said than done.
balasan apakah ini?
aku nak balik malaysia.
tapi aku kene habiskan medic neh.
tapi aku dah takde semangat.
tapi aku nak grad.
so aku kene teruskan jugak.
move on laa kema.
taknak.
apasal?
taknak,taknak laaaaa
okey bergerak.
tak mau
k fine.
final year.
tahun depan saya habis awak.
tunggu je.tau!tunggu!
ko suruh sape tunggu sape neh?
entah.
ku mampu bertahan,
cepat atau lambat,
mampu bertahan.
sempurna oleh waktu.
eh kata hari tu nak delete blog laa post terakhir ape laa bagai.well,tangan je type macam tu,dalam hati sape tahu?
mulut cakap nak move on.dalam hati?
senget.ha'ah aku memang senget pon.so ade orang nak?
Subscribe to:
Posts (Atom)