Pages

Tuesday, March 20, 2012

...cerita dahulu kala...

dengar kata esok keluar result SPM
cuak??heh.cuaklaa macam zebra lemas dalam sungai pon result still akan keluar jugak :p
(dah lepas boleh laa cakap gitu huhu)
padahal ada orang tu sampai tak de selera makan berhari hari fikir result punye pasal

flashback
hari result keluar,memang tak dapat pergi sekolah sebab kene kerja(saya kan guru yang cemerlang haruslah tak boleh ambil cuti cewah)
dan hari tu jugak saya off handphone.sebab tak nak ada sape-sape pon kol bagitahu pasal result(ngek kan haha)
sekali ummi paksa jugak on handphone.dan ummi jugak yang telefon kawan saya tanya macam mana result
tapi anak perempuan dia ni boleh pergi layan game need for speed kat depan laptop huhu
(padahal tengah cuak yang amat tu.saje cover)
and the rest is history....

apa apa pon,masih ada masa lagi untuk berdoa selagi result belum keluar
dan apa apa natijah pon perlu terima dengan redha
sebab kita dah usaha sehabis baik,tawakal melebihi usaha
dan Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita
bersyukur dengan apa yang diperoleh,muhasabah dengan apa yang dicapai
dan SPM bukanlah segala-galanya dan bukan jua titik akhir bagi cita-cita...

dan hari ini
saya tewas 3-1
dengan perasaan marah
haisy.tak cukup lagi sifat sabar.haruslah build up more kesabaran-ness in me
so dengan ini saya isytiharkan kempen jauhi marah
ingatkan saya kalau saya lupa.

~saya dapat berapa SPM??tak payah tahu laa.SPM bukan segala-galanya haha
~kalau nak marah je mesti rasa nak menangis.kadang-kadang confuse nak marah ke,nak menangis ke.macamentahapaapahuhu.masalah kan?

3 comments:

Anonymous said...

3-1 gives wht meaning ye??

iman_insyirah said...

3marah-1 sabar(means sabar ade cket je time tu huhu)
maka lebih kepada marah
maka marah yg menang :D
~muhasabah:apabila telah marah,maka syaitan sedang menang

Anonymous said...

LIKE! thx 4 info!