Pages

Thursday, February 14, 2013

dari retina jatuh ke liver

salam 'alaik!

dari retina jatuh ke liver bermaksud dari mata jatuh ke hati.ape kaitan dengan post ni?errr tak tahu.

tahukah anda,saya rasa makin lama makin malas nak update blog.tapi saya rasa ini semua salah twitter dan instagram.blogspot tolong saman dorang neh haha.okey okey diri sendiri yang malas sebenarnya(saya jujur orangnye ;p)

sedar tak sedar dah masuk 3rd round untuk 4th year ni.round ophthalmology.sedikit pengakuan di sini.sebenarnya masa belajar physio pasal mata dulu,saya rasa saya akan ada perasaan tidak sukakan ophthal.bagi saya subjek tu complicated.sebab macam melibatkan physics(saya memang tak suka physics).so bila rasa mende tu complicated,mule laa rasa macam nak tinggalkan saje mende tu.biarkan lah ia begitu sebab ia rumit.wah wah wah kema.suka hati kamu je nak buat macam tu.

tapi.ada sesuatu yang buat saya tertarik dengan ophthal.bila ada orang cakap:

"emm.saya suka ophthal kot.pasal mata sebab ade lasic.hehe"

okey terus buat 'batas' dalam hati untuk 'tanam' rasa suka kat ophthal.

and now,i love ophthal.yang lain sila jeles kehkeh.sape nak jeles entah.

dan apa yang ada dalam fikiran kita itu penting.kalau dah dari mula fikir susah,complicated maka susahlah jadinya atau kita sendiri sebenarnya yang meng-complicated-kan mende tu.kan?

errr tapi saya rasa ophthal macam susah jugak sebab banyak term-term baru dan kene tengok mende yang kadang-kadang macam nampak tak nampak je.how??

ehh.kata suka tadi.kalau suka kena terima laa macam-macam mana pon kan??insyaAllah you can do it :)


kene pandang jauh ke hadapan untuk meneruskan perjalanan...tapi botol air kene bawak jugak takut nanti dahaga semasa perjalanan....errrr ape punye caption daaaa

dumyat.pertemuan antara sungai nil dan laut...err laut merah ea??(failed geography sungguh)

owh alang-alang tengah rajin upload gambar neh.cerita sikit pasal dumyat(damietta).kat sini boleh tengok pemandangan pertemuan antara air masin di laut dan air tawar dari sungai nil.sebagaimana yang termaktub dalam Al-Quran surah Ar Rahman ayat 19-20 yang bermaksud :

"Dia membiarkan dua lautan mengalir,yang keduanya kemudian bertemu,antara keduanya terdapat batas yang tidak dilampaui masing-masing"

apa yang dapat saya simpulkan,kajian mendapati bahawa antara air sungai dan air laut ni,walaupun dorang duduk sebelah-sebelah,tapi dorang tak bercampur sebab masing-masing ada suhu dan kadar garam yang berbeza.maka dorang tak bercampur laa.kira macam ada garis pemisah antara sungai dengan laut tu.

haa inilah tempat dia.ada orang cakap akan nampak perbezaan antara laut dengan sungai tu.tapi...err saya tak nampak sebab sampai pon dah malam dan ini adalah gambar google hehe.

dah namanya malam.memang tak nampak pemandangan laut tu.yang ada pemandangan bawah lampu.zzzzzzz

kami gen9 beramai ramai memang suka buat rombongan cik kiah neh.baru lepas habis exam round community medicine.release tension sambil merapatkan lagi ukhwah.bila lagi nak jalan ramai-ramai ye dak?sementara semua orang masih single.hekhek


kat mesir memang ada laut.tapi tak sama dengan laut malaysia sebab.....

"there is up and down in life.that's why ECG has up and down too :) and the reason why see-saw has 2 seats is because by that way,there is always someone to bring you up when you go down"

~at this moment,i think i prefer to be just an observer.memerhati dari jauh,dalam diam.

2 comments:

Is said...

dh lma xjenguk blog nih,,,dh bnyak berubah~~

iman_insyirah said...

is,
xde berubah sgt pon.juz tukar template je