Pages

Wednesday, March 23, 2011

...hakikat yang sedang berlaku...

result mid year dah kuar.antara respon:
~ala markah aku sikit nye!!
(padahal lagi 1 je nak full mark)
~uish,giler turun la result aku
(padahal result orang lain lagi bawah2)
~errkk...dapat ni je ke??
(padahal rasa macam dah banyak baca buku sampai name penulis buku pun bace)
~aaa...tak bape nak ok la...
(padahal tak expect langsung dapat result macam tu,ingatkan dapat la markah banyak sikit)
~erm...redha je laa
(dalam hati memang patut pun dapat result macam tu,sape suruh main2)

markah hampir full mark,masih lagi mengeluh.
markah punye high,masih lagi menunjukkan sedih
mungkin ingin merendah diri,atau tak dapat full mark
orang lain yang markah hampir tak full mark(ayat pe neh??)haruslah lagi mengeluh
dan segala persoalan kenape,macam mane sume keluar
(kenape dapat markah macam ni??kenape result macam tu??macam mane nak buat ni??)
walau ape pun natijahnye,
selalu ucapan 'alaaa' 'aduhhh' atau apa2 yang melambangkan keluhan yang keluar dulu dari mulut
dan 'alhamdulillah' kuar lambat sikit.dalam 2 saat lepas tu baru kuar dari mulut
tak bersyukurkah kita??eh silap.saya.
ye saya.saya cakap pasal diri sendiri

apabila yang markah high berkata,si A berkata "markah aku mid neh bese je weh"
maka yang markah low,si B hanya mampu buat muke redha,feelingless mungkin
markah si A yang high itu 90
markah si B yang low itu 60
maka tak kan si B nak reply "markah aku pon bese je"
90 dengan 60 tak sama kan.banyak beza.belajar kan tolak@subtract.kan banyak beza tu
tak baik menipu.maka diam sahaja.
sebab terasa dipsiko di situ

so,
usaha,usaha,usaha lagi.
nak psiko diri sendiri la pulak
em.bukan susah nak motivate orang lain
tapi belum tentu mudah nak motivate diri sendiri
maka haruslah brain wash tuan blog neh laju-laju hoho

~sorry kalau ade yang selalu singgah blog ni,tapi tak terupdate...ohcee ade ke yang singgah??huhu...kalau ade,terima kasih sudi singgah :)
~post tiada kaitan dengan sape-sape.siyes cakap pasal diri sendiri je neh.memang nak psiko diri sendiri.maka jangan ade yang terase.kalau ade,maafkan saya
~tajuk macam tak boleh bla.haha...

demi cinta yang suci,ku rela korbankan kepentingan diri
demi sinar bahagia,ku hambakan diri padaNya yang Esa
demi cinta hakiki,ku sanggup redahi 
apa yang terjadi....

4 comments:

sondos said...

kalau ikut ranking ,blog ko la paling byk org baca,dari bawah
-ko boleh weyh kalahkan A,cme kena serius mcm ak-

atiqah said...

ye..itulah hakikat manusia...

lagi satu nk full mark pon bese2...

hailaaaa....ak pon pelik dgr...

iman_insyirah said...

rse mcm lapar je bile tgk nme sondos neh

pelik kan tiqah.igt org je yg rse mcm tu...

atiqah said...

kema jom mkn sondos...hhehe...kali neh aku beli satu kite kongsi...