Pages

Tuesday, July 9, 2013

redha.tarbiyah.ramadan

Allah...
rasa diri macam lemah sangat sangat sangat.
ingatkan dah ada sepenuh kekuatan untuk menghadapi segalanya.
tapi rupanya tak.ye saya tak lah kuat mana
saya tak besar dan saya tak kuat bila bekerjasama sume jadi mudah.dah kenape tetibe -.-

betapa rapuhnya saya bila melibatkan hal-hal balik malaysia especially pasal tiket flight.
see.hal kecik kotttt
kecik bagi orang lain.tak bagi saya.
jujur cakap tahun ni memang hati saya didesak desak untuk pulang ke malaysia.
tak tahu kenapa :(

perasaan ni tak sama langsung macam masa first year dulu.
2nd year tidak sabar ke haramain sehingga terlupa perasaan untuk balik malaysia.
dan 3rd year terlalu risau dengan exam sehingga ada niat untuk pulang selepas mendapat result.
tapi tahun ni exam tak habis lagi diri dah melayang-layang nak tarik beg balik.
jangan tanya kenapa sebab saya pon tak tahu kenapa.

rapuh.lemah.hopeless.sadness.tak ghupe orang.
this is me right now.
tolong laa kembalikan saya kepada normal please please please.

astaghfirullah...
mula-mula memang ada rasa putus asa.
tapi cepat-cepat ingatkan diri ini ujian dariNya.ada hikmah terbesar
dan 'itu' adalah cara terbaik untuk saya cari kekuatan.sisa kekuatan maksud saya.
kalau ikut hati memang dah duduk kat airport sekarang lantakkan segala peperiksaan dan keserabutan.
mujur ada teman dan sahabat yang menguatkan.

slow slow bangun balik.kutip semangat yang ada.ciput pon jadilah janji ada.
ini pengorbanan kedua terbesar.moga ia adalah yang terbaik
bersabar,berdoa,berharap.
redha dengan apa yang berlaku sebagai tarbiyah pembukaan ramadan.
hey,esok kan satu ramadan.
dah.senyum :)

~haih.bila mahu tabah cenggini.ayat pujuk diri : tak pe kema anis sabar sabar insyaAllah akan balik jugak puasa dengan family.ni cume test sikkit je.mana tahu nanti dah keje tak boleh balik raya dengan family haa masa tu takdelah teriak beria sangat dan boleh buat cool dengan penuh bergaya.*amacam ayat pujuk?*

~chaiyok chaiyok!ada hikmah di bulan ramadan.insyaAllah :)

0 comments: