Pages

Thursday, July 12, 2012

...bersara...

alhamdulillah
secara rasmi dengan ini saya meletak jawatan
sebagai timbalan bendahari GEN09 sesi 11/12
okey jangan nangis dulu
saya tahu saya bendahari yang paling baik
don't miss me okeyh!!
owh rasa macam nak baling selipar jepun je buat ucapan macam neh huhu
perasan habes

baris 3 diatas je yang boleh percaya
yang lain mimpi semata

can i jot down few things about my amanah??

1)Basic akaun
jujur,saya tak pernah belajar akaun time sekolah.pernah tengok je.tak tahu pulak akaun ade bentuk T,ada bentuk...err ade ke bentuk lain??hahah.spoil la.so jawatan ini banyak mengajar saya,dan saya banyak belajar.suke debit kredit walaupun mula-mula tak faham gak pe motif debit kredit neh.apsal tak letak je duit keluar masuk ke kan.haha giler tak best ayat.

2)Ah-long GEN09
owh no!!!jangan ingat saya datang kutip duit dari ke rumah dengan membawa geng mail lambung sambil memegang kayu besball ataupun parang.siswi Gen09 memang tidak ada masalah langsung dalam melakukan pembayaran.tak pernah dengar sekali pon ayat"muke ko lagi kutip duit,takde muke lain ke?" ataupon "asal muke ko je kene bayar duit,asal bayar duit je muke ko".owh takde takde.tapi kadangkala hati terasa berat nak kutip duit dengan korang especially time hujung bulan bila elaun tak masuk lagi.nak pulak tahun ni banyak kutip duit nota.tapi walau macam mana pon korang tetap akan bayar.dan rasa terharu bila semua sambut baik sistem infaq(okey sebak sebak huhu).dan bila kita sumbang something kat markaz,tak de pon nak riak atau buat barang tu macam barang sendiri.yang penting anda tahu anda dah sumbang sesuatu untuk ahli PERUBATAN.anda semua memang bagus!!TERIMA KASIH SEMUA :)

3)Tak kenal partner
em.siyes tak kenal my partner mula-mula.sebab saya tak kenal keseluruhan lagi ahli Gen09 terutamanya siswa.yang penting kene pandai berkomunikasi baru all things going smoothly.takut jugak nak keje dengan orang lain sebenarnya.tapi sampai bila kan nak takut.sebab nanti akan bekerja dengan ramai orang gak.so pandai-pandai lah nak adapt.and for me,bekerja dengan dia tak de masalah.terima kasih menjadi partner yang banyak membantu dan minta maaf kalau ade kene bebel(ade ke??takde rasenye heh)

4)Kira-kira
ya,saya memang suka kira-kira.dan saya suka math :) so bekerja sebagai timbalan bendahari for me sangat best!(pka komen tiap-tiap malam dengar orang kire duit.eh mane ade tiap-tiap malam huhu)tapi bila buat kira-kira tengah-tengah malam mau pening musca domestica walfarhtia sarcophaga(lalat) daku hahah.

5)Pengalaman sebagai panduan
bagi saya,pengalaman sebagai timbalan bendahari akan saya jadikan sebagai panduan untuk menguruskan kewangan diri dan kewangan.....err lain-lain kewangan lah ye pada masa hadapan :D

6)Manusia biasa
dan saya juga buat salah.minta maaf banyak-banyak segala salah dan silap.and still,i need to learn so many things.masih lagi dalam proses belajar.errr agak-agak lepas dapat degree doktor boleh tak nak ambek perakaunan ke,pengurusan kewangan ke,pentadbiran muamalat ke..ehhh??hehe...

okey sekarang saya boleh tidur dengan aman damai macam neh yeay!!tanggungjawab ini sudah berakhir.tapi tangungjawab sebagai hambaNya tak kan terhenti selagi cardiovascular system belum berhenti

TERIMA KASIH 
SEMUA KEPIMPINAN GEN09 SESI 11/12
SEMUA SISWA & SISWI GEN09
:)

~simpan kenangan ni kemas-kemas dalam kotak ingatan :)

3 comments:

Unknown said...

akma..meh2 meramaikan generasi akauntan. hee..dah habis exam ye? alhamdulillahh.. boleh2 relax2 skit pasni..tahun ni balik msia tak?

Naqıyan Anıs said...

Saya akan merindui awak Kema. Seriously.

Sorry lah kalau merungut setiap kali kau mintak duit kan. Haha.

Terima kasih banyak-banyak lah awak. Selamat berehat. Jasamu kan kukenang. ;)

Anonymous said...

grab all the experiences that we could and it would be useful for one day!insyaAllah ;)