Pages

Saturday, January 1, 2011

...diam sahaja...

sedih
sangat sedih bila kebaikan tak dihargai
betullah orang cakap
kebaikan hatta sebesar gunung senang dilupakan
keburukan hatta sebesar semut itulah yang sering dikatakan

dan sangat sedih
apabila orang disekeliling bercerite dan bertanyakan
satu sama lain apa yang mereka ada
dan diri ini tidak ada
maka saya yang berada di tengah2 orang sekeliling itu
hanya mampu buat muka plastik dengan senyum
atau membatukan diri
owh baru sedar diri ini pelakon yang hebat rupenya
dalam sedih boleh senyum
dalam menangis boleh ketawa
mungkin.mungkin saya tak berperasaan.nampak macam tak berperasaan
tapi saya bukan tunggul atau tugu
yang anda semua boleh buat sesuka hati!!

dan bila saya tulis disini saya sedih
saya memang sedih
bila saya cakap saya gembira
saya tidak gembira hakikatnya...
tapi apa boleh buat
simpan sahaja semua itu
dalam hati yang satu

~saya akan diam.kerana anda takkan mendengar pendapat mahupun suara orang kedudukannya lebih 'rendah' dari anda.yeah,saya mengaku saya tak hebat seperti anda.
~ya Allah,give me strength.beri kekuatan untukku menempuh ujian ini.supaya aku dapat tersenyum dan membuat orang lain tersenyum :)

6 comments:

Anonymous said...

ameen...
semoga diri anda sentiasa tersenyum dan membuatkan orang di sekeliling turut tersenyum

beruanglegend said...

صبر سهاجاله يا
اكو ده بياسا كنا مجم ايت
سياق كنا كوتوق لاجي
مواهاهاهاهاها

Anonymous said...

kau knpe kemaaa.tak cite kat ak pon en.heh

sensor invi said...

to abul,
jangan risau.kita tidak boleh hendak menapis pandangan orang terhadap kita.yang penting kita tau apa yang kita buat.May Allah bless.

Anonymous said...

yeah, semoga kita sedar dgn apa yg kita lakukan

iman_insyirah said...

anon atas skali,
yeah.senyum keep smiling so that the others could smile too

abul,
skali pndg igt bhse arab td

anon yg ke-3
ops.adelaa hakhak..