Pages

Wednesday, April 25, 2012

...aku dan dia...

alhamdulillah
'ala kulli hal
minggu ni adalah minggu yang sangat tough,for me
sedikit sahaja nikmat sihat ditarik
terus tak terkata dibuatnya
time sakit baru nak ingat mati ke??
sedangkan orang yang paling bijaksana adalah mereka yang selalu mengingati mati
bukan ingat sahaja,tapi ambil peluang melakukan amalan sementara masih ada waktu
~muhasabah,muhasabah.ingat program je ke ade muhasabah?diri sendiri pon kene ada muahsabah setiap hari
(owh cakap pasal borang muhasabah,paling tak suka time kene isi borang tu huhu)

~masuk mode pharmacology
dan saya rasa,saya dah kebal dengan pain killer
haruskah tambah dose?ke change tu another drug?or combination with another drug?huh??
tak pon,tak payah guna drug dah.buat toxicity je.kita tawakal saja laa naa
tawakal tanpa usaha,guane tu(macam mane tu)??
kita usaha sehabis baik.selepas itu kita tawakal melebihi usaha.boleh?


~masuk mode tak puas hati
dan tadi
saya pandang dia,dia pandang saya
macam biasa.nak tegur,takut
maka saya biarkan dia berlalu pergi begitu sahaja
"laa,apasal kau tak bunuh dia?nanti dia beranak pinak nanti lagi banyak"
"err...orang fikir kalau kita bunuh dia sekor,nanti lagi banyak kaum kerabat dia datang kat kita nak balas dendam.lagipon yang orang nampak tadi kecik sangat lagi.tak kan mampu nye laa nak beranak pinak"
berbicara tentang LIPAS ni takkan habis
dah letak serai halia kayu manis bunga lawang bagai dia still gak steady duduk kat dapur tu
apa yang dia nak tak tau
saje nak tengok saya masuk dapur dengan muka cuak dan dalam keadaan bersedia untuk pecut
begitulah kisah aku dan dia...err should be aku dan ia laa kan??saje tajuk bagi saspen hehe

~ketahuilah dengan mengingati Allah jiwa kan menjadi tenang :)


0 comments: