Pages

Saturday, March 16, 2013

belajar.

semalam saya ade buat post.tapi delete balik.sebab cerita tu tak best langsung langsung bagi saya.dan hari semalam pon bukan hari yang best bagi saya.saya cuba buat perkara yang best seperti pergi meeting,pergi medical team small group discussion,present pum pang pum pang,beli ayam tapi tetap jugak rasa tak best.maka mencuba untuk buat-buat best.tapi kemudian saya mengaku yang hari semalam memang saya rasa tak best.hari ni pulak separuh best.okey enough about it.biarkanlah sehari yang tak best tu.let's make tomorrow better day than yesterday.ya,saya belajar sesuatu dari perkara semalam.

minggu ini minggu last untuk lecture round ophthalmalogy.
dan hari ini kene marah sebab tak buat ujian mata kat patient betul-betul.nice.
kesian dekat kawan tu dah siap ambek history tetibe kene bagitahu full history.
saya buat muka tunggul je laa bila lecture dah start syarah panjang-panjang cakap exam dah dekat kamu kene tahu perkara basic macam ni and and and.........
biasalah proses belajar.
macam saya kena hari tu.maka saya paham laa perasaan tu huhu.
tapi disebabkan tadi pergi kelas macam feelingless takde semangat.pergi kelas pon lambat dengan tak breakfastnya jalan kaki pergi uni pon malas owh owh teruknya kema hari neh :(
tapi masa lecturer saya mencuba sedaya upaya mengumpul sisa semangat yang ada.
kumpul semangat bila masuk hospital dan lalu wad.cakap dalam hati"kema,your patient need you and please focus"
em baik jugak saya memikirkan hal ehwal pesakit kehkeh.mohon pesakit saya nanti buat baik dengan saya

okey saya sedang usaha untuk belajar laa ni.

eh dah kenapa asek lagu ini je yang dok ulang 2 3 kali dari tadi laptop ni.saje je kan.heh.

yesterday,as a lesson for me.
promise not to do it again today
tomorrow and every day.

for a person that important in your life,
you choose to hide your sadness rather than you make that person sad because of you.
you choose to make that person happy rather than make your own happiness.
because their happiness and sadness mean yours too.
right?
:')

~doakan saya dan kawan-kawan untuk menduduki end round exam dengan jayanya.ameen!
~saya sedang belajar untuk berubah menjadi lebih baik.belajar menjadi seorang yang lagi baik.dan belajar menjadi seorang yang terbaik:)

1 comments:

repa said...

pengaruh Adam&Hawa lettew =P