Pages

Wednesday, June 25, 2014

owh en jiyy


meh sini nak cerita.sepanjang 5 tahun neh,inilah yang aku rasa aku betul-betul down.
aku tak pernah nanges call rumah duduk sini tapi aku pecah rekod masa 3rd year
dulu aku pernah cerita first time aku nanges call rumah lepas paper pathology.
tapi time neh BELUM paper obgyn lagi aku dah nanges MESEJ mak aku lol.
okey silalah gelak kalau nak gelak aku pon rasa macam nak nanges terharu tengok keadaan diri aku sekarang neh.sedeyyy

like seriously laa aku tak tahu kenapa aku down sangat nak exam obgyn neh.macam-macam rasa ada.
tambah pulak aku memang lemah bab menghafal buku neh sebenarnya aku lagi suka buat kira-kira
tapi nak buat macam mana memang kene ingat pon.dan aku rasa mende alah neh sangat banyak nak diingat.
aku takut sampai tahap aku tak ingat diri aku yang sebenar.eh motif over sangat gitu.

tapi sebenarnya aku suka subjek neh dan aku ada target aku untuk subjek neh tapi tapi tapi....okey aku tawakkal.

before exam hari tu aku memang agak rapuh dan goyah mungkin sebab banyak berfikiran negatif serta efek hormon yang kurang seimbang lol dan 540 somethingnak dekat 600 gak laa kalau bundarkan mukesurat nak kene ingat.aku pon mesej laa ummi pastu bila ummi reply aku terus tak boleh tahan sebak di dada lalu buku aku basah.okey aku rasa doktor yang buat buku obgyn neh dah tahu akan jadi situasi macam neh so dia dah sedia buat buku obgyn tu dengan kertas licin so tulisan tak kembang bila kene air.bravo doktor bravo!hati gula-gula kapas sangat kan?

pastu tetibe ada whatsapp masuk yang memang buat aku tersedar aku insaf pastu nanges lagi.aku tak boleh kalau aku tengah sedih tetiba rasa macam terpujuk lagi aku rasa nak nanges.tapi kalau tak pujuk pon aku rasa nak nanges jugak.motif?

inilah yang buat aku fikir macam mana aku nak survive time jadi doktor nanti dengan hati yang macam gula-gula kapas tu?

before paper 1,aku dah breakfast 3 keping biskut cap ping pong cicah air milo okey tu je aku mampu telan kalau time exam.pastu tengah-tengah jawab tu tetibe aku hypoglycemic(kurang gula dalam badan) amat sampai aku rasa nak berhenti kejap makan coklat dalam beg boleh tak?aku jawab dan tulis apa yang aku ingat sekali bila bukak buku balik banyak mende yang aku tak tertulis T_T

paper 2 prepare untuk mcq time neh lagi sekali aku rasa down dahlah tengah makan masa tu lol mujur ahli beit aku pujuk dorang laa yang banyak sabarkan aku bagi aku motivasi.lepas tu before paper 2 tu pulak aku terpaksa ambek pain killer.aku tak pernah bagitahu kalau aku sakit dekat ummi tapi hari tu aku bagitahu jugak so ummi doa aku boleh jawab exam dengan keadaan okey.alhamdulillah Allah mudahkan dan exam berjalan dengan lancar.aku tawakkal je paper mcq tu.balik rumah aku memang taknak fikir ape dah sehari lepas tu memang aku seharian aku 'memengsankan' diri.puas!padahal ada lagi exam oral obgyn.

oral obgyn alhamdulillah aku nampak cerah lah sikit masa depan aku tapi 'ala kulli hal aku tawakkal.*tarik nafas dalam-dalam*

aku rasa exam neh aku buat pain killer tu macam gula-gula smarties dah.eh bukan sebab aku stress tapi sebab aku nak hilangkan rasa sakit tu je sebab aku tak boleh nak buat apa-apa nanti.risau gak kalau overdose tapi aku tak ambek sekali 3 biji.sebiji cukup.cuak gak neh aku ingat balik malaysia nak buat medical checkup harap-harap takde ape-ape.haisy aku kene cari alternatif lain.

panjang betul cerita aku padahal satu subjek je pon.apa pon aku terharu dan aku kuat sebab orang sekeliling aku.ummi abah yang banyak kuatkan aku dan emm...emmm...yeah.
support system tu penting tapi aku pon perlu cuba untuk kuatkan diri.setahun setengah lagi insyaAllah!

tapi kalau anak aku nak ambek medic nanti aku akan suruh dia baca blog aku neh pastu fikir balik betul ke tidak nak ambek medic lol.psiko tak?ingat senang ke nak ingat sume obgyn neh.aku dulu ade laa niat nak ambek pakar obgyn tapi tapi tapi lepas exam die neh.....aku pusing balik niat asal aku nak jadi paediatrician haha.aku tak salahkan obgyn tapi aku salahkan diri aku laa sebab tak mampu nak hadap subjek neh T_T sorryyyy.

sabar je olaf dengan aku yang hati macam gula-gula kapas neh haha.okey gula-gula kapas lagi lembut dari tisu dan dia manis.this olaf give my smile back you know.sweet olaf!

~aku kene masuk kem tentera ke macam mana neh nak bagi hati keras sikit.tapi bukan frozen heart laa susah aku nak cari cinta sejati nak bagi cair nanti kang *pengaruh cerita frozen*
~thanx for being there


0 comments: