Pages

Thursday, November 6, 2014

lalang

tahu tak akma anis macam lalang yang tumbuh kat semak samun?dalam erti kata lain tak berpendirian tegas dan senang terpengaruh.gitu.

hari tu aku buat perjanjian dengan diri aku.satu perjanjian yang aku perlu patuhi untuk setahun.dipendekkan cerita,aku langgar perjanjian yang aku buat kahkah.

eh tak.aku ubah perjanjian aku tu dari tempoh setahun kepada tempoh sebulan.haa bukan langgar okey.ubah je.eh perjanjian aku suka hati aku laa tapi perjanjian biasiswa jpa insyaAllah aku cuba patuhi dan sedang patuh pon.sebagai contoh JPA tak bagi kahwin time belajar dan aku tengah patuh perjanjian tu lol.ye ye je padahal takde orang nak.

mesti korang rasa budak neh psiko buat perjanjian dengan diri sendiri.terleih belajar kot budak neh.eh eh aku waras lagi okeyyyy :')

perjanjian apa?aku taknak cerita sekarang tak best.nanti kalau perjanjian aku tu berjaya aku cerita haaa.die bukan perjanjian tapi macam mana ek nak cakap?

buat masa ni,aku tengah nak adapt jadual baru aku.keluar rumah sebelum pukul 7 pagi dan balik rumah pukul 9 malam.hari neh balik awal sikit tapi tu pon aku rasa dah nak muntah dah.tak tahu laa kalau gastritis atau memang aku nak muntah belajar overdose.ceh.overdose sangat.

hari neh aku ade exam ICU,aku study gitu-gitu je belek kertas beberapa helai je then sebelum exam tu boleh pulak ade lecture.aku memang tak boleh brain dah apasal nak kene ade lecture pulak.panjang lak tu.pastu baru exam.nice.owh ye takde study leave pon untuk exam neh.maka aku jawab je apa yang ada dalam kepala otak wayar berselirat aku neh.pastu sambung balik lecture pasal...errr tak payah laa cite.

sebab aku tengah round andrology sekarang.andrology tu pasal sakit tuan laaa senang cerita.tapi seminggu je tu pon aku rasa cukup boring lecture andro neh haha

6th year macam agak busy laa tapi macam aku pernah cakap,aku seronok.tapi kadang-kadang tu ade laa jugak rasa "aku nak jadi surirumah duduk rumah je tak nak jadi doktor".tapi ada ke orang nak ambek aku jadi surirumah?so aku pon batalkan balik niat aku tu haha.penat memang penat.balik rumah memang tak mampu nak bukak mata dah.kerja nanti lagi penat.makin kecik laa aku macam neh huaaaa :'(

tapi kadang-kadang exhausted tu sampai kaki kau melangkah tapi kepala dah melayang ke mana-mana.hari tu aku balik kelas nyaris nyaris aku nak langgar tremko.eh ke tremko nak langgar aku ek?tremko tu datang dari arah kiri depan so aku pon nak lari ke kanan tapi dalam masa yang sama ada kereta dari arah kanan depan.so macam mana tu?time tu aku rasa aku dah berhenti kat tengah jalan tak tahu nak kene langgar dengan tremko ke kereta.tapi alhamdulillah aku selamat dan boleh update blog.mungkin sebab aku halus kot so aku berdiri antara tremko dan kereta yang kedua dua nya datang dari arah depan aku.*tapi masa tu dah fikir rela kene langgar dengan kereta daripada tremko*

lepas tu aku sambung jalan balik rumah dengan cool nye.lol cool laa sangat padahal dah seram sejuk jantung macam nak tercabut kat situ.nauzubillah laa tahun akhir neh minta jauh mende tak elok.bab melintas jalan neh memang aku kene bergantung pada orang lain sikit selalu memang aku tunggu mana-mana pakcik ke makcik arab ke nak melintas sekali.patutnya aku yang muda tolong yang tua melintas ini terbalik kahkah.

minggu depan start round dermatology pasal kulit bolehlah aku belajar macam mana nak muke kekal awet muda so bila konvo nanti tak nampak macam umur 25 tapi macam umur 20.penting tu penting.

semalam aku dah break the rules just nak bagitahu aku ada exam hari neh tapi at the end aku tak bagitahu pon.

bila dalam hati kau ade banyak giler mende yang kau nak luah,tapi akhirnya kau mampu cakap satu mende je : got class have to go!

kalau baca ECG boleh buat aku baca isi hati orang lain,aku sanggup belajar baca ECG betul-betul sepakar pakarnya.baca 100 ECG hari-hari pon aku sanggup.tipu 20 ECG pon dah pening lalat.okey 10 ECG laa.

dah aku headache.

0 comments: