Pages

Saturday, October 23, 2010

...muamalat medic...

jalan-jalan dengan pka,fatin and aqilah
kat city star,antara shopping mall yang femes kat mesir ni
agak besar,luas...adela macam ala-ala mid valley
mentang-mentang saya bendahari kehormat rumah
sesedap secukup rasa je dorang mintak duit kat saya
suruh bayar itu,bayar ini (sebab dorang tak bawa duit banyak huhu)
tapi tak pe,bayarkan jela..~ape yang korang nak ambek,ambek je.saya bayar.hoho
sebab balik dari rumah nanti terus claim
biarlah dorang nak cakap saya macam ceti atau ah long pun
yang penting saya ceti yang berhikmah
ayat nak mintak hutang~"korang,kalau tak bayar hutang nanti roh tergantung"
maka mereka pun terus bukak dompet dan tanya "eh aku hutang ko brape ek??"
yang penting saya bagi pinjaman tidak ade bunge,tak de riba'...
bagus tak saya punye konsep muamalat??hehe...
tapi tak dapat lawan pentadbiran muamalat la kot.


                                                          kolam kat dalam city star tu.

lif dan tangga pusing-pusing.kami memilih eskalator


aaaa....okey siyes tak boleh tahan tengok mende neh~coklat!!coklat!!


nak ambek yang mane satu niii...ambek sume tak boleh ke~punye lame fikir last-last tak beli pun eheh


makan tetap tak boleh lupe walau sejauh mana pun anda berjalan hehe...


barang yang dibeli di Spinney...errkkk apasal macam banyak makanan je neh...

~walau seseronok mana pun kita,sebanyak mana pun membeli,yang penting tidak berlebihan dan jangan membazir okey.kami hanya mengusya sahaja barang-barang yang agak 'murah' di situ hehe...
~nenas dari langkawi ade dijual di spinney.halia pun ade..tibe promote huhu...




4 comments:

hazwan said...

ntah2 stdnt yg ambk course muamalt 2 pn xtau mende lg psl muamlt 2...haha.
lawa gk shoppng complex kt mesir ni ek~yeke xbli coklt2 yg diusha2 lame 2??heheh..serai?kn xde kt c2?~mcm agk plik tbe2 msok serai je kn...huhu...xpe yg memahami shje..

iman_insyirah said...

shopping complex die agk lawa,harge die laaaagiii laaa lawa...
terpakse la tanam serai blkg rmh mcm ni huhu...
~yup utk yg memahmi sje haha

maha ahmad rafie' said...

ko tnm laa serai..sng laa tiqa nk msk nnt..hehee..dpt mkn aym percik!!

iman_insyirah said...

kalau kt blkg rmh org ni de tanah seekar bkn setakat serai,petai pon ku tanam huhu...ni tanah sekangkang kera pon xde kt blkg rmh...