Saturday, October 30, 2010

...subuh...

Tabuh berbunyi gemparkan alam sunyi
Berkumandang suara azan
Mendayu memecah sepi
Selang seli sahutan ayam

Tetapi insan kalaupun hanya ada
Mata yang celik dipejam lagi
Hatinya penuh benci
Berdengkurlah kembali
Begitulah peristiwa di subuh hari
Suara insan di alam mimpi

Ayuh bangunlah
Tunaikan perintah Allah
Sujud mengharap keampunan-Nya
Bersyukurlah bangkitlah segera
Moga mendapat keredhaan-Nya
Begitulah peristiwa di subuh hari
Setiap pagi setiap hari
-raihan-

pukul berape anda bangun subuh hari ni??kalau awal alhamdulillah.kalau yang subuh gajah tu,tak pon subuh dinosour ke,renungkan lah nasyid ni ye :)

nak bangun subuh adalah satu ujian yang agak besar kan.kalau kita berjaya bangun subuh adalah satu kejayaan.kalau kita subuh berjemaah adalah satu lagi kejayaan besar.kalau bangun qiam kemudian subuh lagilah kejayaan yang teramatlah besar!!

selepas subuh,tambah pulak dengan al-ma'thurat...insyaAllah hati yang gelisah akan tenang,otak yang serabut akan aman,jiwa yang resah akan tenteram

segala lirik lagu dan pesanan dibawa oleh diri saya untuk diri saya sendiri..dan untuk anda yang membaca :)

~set alarm yang bunyi bom meletup ke,ayam berkokok ke,xpon suare mak kejut subuh nak bagi bangun huhu...

2 comments:

Is said...

siyes minat raihan, lagu2 yang menyentuh kalbu...

bantu kami untuk menjalankan suruhan2 MU ya Rabb...

atisouless said...

perghhh...aku bru dgr kot lagu neh kat lappy...ko dah wat jadi blog...raihan mmg terbaekkkk...
semoga dpt subuh y barakah..